Als groothandel en exporteur zijn we bij Waterdrinker pionier op het gebied
van samenwerkingen in de branche. Wij helpen en ondersteunen onze partners
graag, want door krachtenbundeling komen we tot de mooiste resultaten.
Toen Amigo Plant ons vroeg om mee te denken bij het vermarkten van hun
nieuwe plant – de Aloë Medivera – was de keuze snel gemaakt. Natuurlijk wilden
wij ondersteunen bij deze productintroductie! Er volgde al snel een brainstorm
over de introductiemogelijkheden. Dat we de Aloë Medivera op het
Noviteitenplein zouden opnemen stond vast (dit is dé plek waar klanten nieuwe
concepten en introducties kunnen ontdekken). Maar hoe konden we deze plant nog
beter onder de aandacht brengen? Door gebruik te maken van Waterdrinkers
communicatiekanalen (Instagram, Facebook en LinkedIn), door de plant een podium
te geven in onze inspiratiewand én door klanten te informeren tijdens meet
& greets. Want wat werkt er nu beter dan de kweker zelf aan het woord te laten
en een persoonlijk contactmoment te creëren? Zijn ziel en zaligheid ligt erin
en hij kan er alles over vertellen! Zo kan de klant gemakkelijk kennismaken met
de plant (wat nodig is om deze succesvol aan de consument te kunnen
introduceren) en kan de kweker op zijn beurt waardevolle feedback ophalen
waarmee het assortiment verder kan worden verbeterd.
Terug naar de plant. Wat maakt de Aloë Medivera zo bijzonder?
Dat zijn de vorm en de kleur van het blad. Waar de traditionele Aloë Vera
effen is, komt de Aloë Medivera ook in bonte uitvoeringen. We starten bij
Waterdrinker met drie varianten: de Aloë Medivera Tropical, de Aloë Medivera
Meridiaan en – favoriet van onze Planthunter Fons Bon – de Aloë Medivera Equator.
Waarom deze favoriet is? Vanwege de witte naalden die prachtig afsteken tegen
de diepgroene kleur!
De Aloë Medivera is vanaf week 42 verkrijgbaar in het Green Trade Center.
De data voor de meet & greets volgen binnenkort via social media.