De AI Bloemist - ontwikkeld door Bloemenbureau Holland - wordt na het succes van Valentijn nu ook ingezet voor Moederdag! Deze digitale assistent helpt consumenten bij het samenstellen van een uniek en persoonlijk boeket.
Waarom deze digitale bloemkeuzehulp?
Het vakmanschap en de creativiteit van echte bloemisten is natuurlijk niet vervangbaar. Maar laten we eerlijk zijn, op hectische dagen zoals Moederdag kan een beetje extra hulp geen kwaad. En daar speelt deze AI-tool perfect op in! De digitale bloemkeuzehulp biedt ondersteuning en draag bij aan een optimale klantbeleving.
Bloemen met karakter
De digitale bloemkeuzehulp gaat uit van de karaktereigenschappen van de ontvanger. Op basis daarvan worden er bijpassende bloemen geselecteerd. Het is vervolgens aan de bloemist om het plaatje te vertalen naar een betekenisvol boeket.
Promotie
In aanloop naar Moederdag wordt de AI Bloemist via verschillende onlinekanalen en door influencers gepromoot en worden mensen verleid om een boeket bij de lokale bloemist te laten samenstellen. De digitale keuzenhulp vormt een extra marketingkanaal dat naar verwachting een jonger publiek zal aanspreken en de verkoop daarmee een extra impuls kan geven.
Hoe het werkt
De AI-tool is vanaf 25 april beschikbaar via aibloemist.mooiwatbloemendoen.nl. Hier krijgen consumenten niet alleen bloemenadvies maar ook suggesties voor een origineel tekstkaartje. De consument heeft keuze uit twee opties:
1. Hij/zij kan kiezen om het boeket bij een lokale bloemist te laten samenstellen. Zij ontvangen dan een bloemen-boodschappenlijstje van maximaal zeven soorten en kunnen zelf bepalen hoeveel en welke zij in het boeket willen verwerken. Doordat ze zeven opties krijgen is er genoeg keuze, dus als een specifieke bloem niet op voorraad is, kan er gemakkelijk een andere optie worden aangeboden. De bloemen uit de tool zijn bloemen die het hele jaar door beschikbaar zijn (of specifiek in deze periode).
Gratis poster bij Waterdrinker
Omdat wij bloemisten graag ondersteunen, brengen wij de AI Bloemist onder de aandacht via social media en bieden wij bloemisten de kans om een gratis poster op te halen bij onze kassa in het GTC. Met deze poster kunnen zij klanten informeren en verleiden om gebruik te maken van deze handige tool!