Directeur Mariska Foppen is toegetreden tot het bestuur van Bloemenbureau Holland (BBH). Met meer dan 25 jaar ervaring bij Waterdrinker en daarnaast onderdeel van het directieteam van Dutch Plant Group (gevormd door Waterdrinker, OZ Planten en Hamiplant), brengt zij veel expertise op het gebied van strategie en marketing met zich mee.
Als directeur van Waterdrinker staat het verbinden van veredelaars, kwekers en (internationale) klanten centraal in haar werk. Daarnaast is Mariska eerder als bestuurder van Bloemenbureau Holland actief geweest. Vanuit deze ervaring en expertise zal Mariska, als bestuurslid, dan ook mede richting geven aan de koers van BBH.
Mariska: “Binnen het bestuur van BBH wil ik graag bijdragen aan een betere aansluiting van de activiteiten van BBH op de wensen van handelaren en kwekers, zodat we het draagvlak voor sectorpromotie kunnen verhogen. Met name het tijdig delen van voorgenomen campagnes waardoor het voor handelaren en kwekers makkelijker wordt om hierop in te spelen. Uiteindelijk is het van belang om op structurele wijze collectieve campagnes te weten vertalen naar shopper activaties, in samenwerking met handel en kwekers.
Daarnaast zie ik veel kansen op het gebied van digitale media in combinatie met sterke campagnes om de aandacht van de consument te krijgen. Online marketing heeft veel mogelijkheden om meer gericht te communiceren en het bereik te vergroten zodat meer mensen bloemen en planten gaan kopen.
We willen laten zien dat we goed bezig zijn in de sector, hoe mooi onze producten zijn en daarmee het enthousiasme voor planten en bloemen verhogen. Daarom moeten we als sector de handen ineenslaan. En daar draag ik graag mijn steentje aan bij!”.